Înmatriculările de autoturisme în România au scăzut cu 40% în primele două luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Autoturismele ”electrificate” au înregistrat o creștere de 40% și au ajuns la o cotă de piață de 13%.

Potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) în februarie înmatriculările de autovehicule au scăzut cu 18,8%, după ce în ianuarie au scăzut cu 46,6%.  Astfel, în primele două luni ale anului înmatriculările de mașini au scăzut cu aproape 40% față de perioada similară din 2020.

Autoturismele “electrificate” au înregistrat o creștere de 39,7% și au ajuns la o cotă de piață de 13,1%.

Pe piața națională, top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) pentru primele două luni este condus de către Dacia (2.443 unități), urmată de Ford (1.832 unități), Toyota (1.418 unități), Hyundai (1.298 unități), Volkswagen (1.110 unități), Skoda (1.102 unități), Mercedes Benz (938 unități), Renault (921 unități), BMW (629 unități) și Suzuki (552 unități).

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 78% din total) au înregistrat, în luna februarie 2021, un volum de 6.815 unități, cu 21,6% mai mic decât în luna similară din 2020.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere de 5,5% față de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 60,8%. În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de doar 1,9% față de primele 2 luni din 2020, deținând, însă, o cotă de doar 26,1% din total.

Autoturismele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină după primele 2 luni din 2021, o cotă de piață de 13,1%, care este de 2,3 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,7%).

In ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele două luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 65% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 35%, în condițiile în care, potrivit APIA, programul Rabla nu a demarat încă și creează o așteptare ”vizibilă” în special în rândul persoanelor fizice.

Acest articol a fost publicat în Stiri din tara. Salvează legătura permanentă.